Skip to main content

Algemene voorwaarden en privacy policy

Artikel 1 – Identiteit van de verkoper:

1.1 Horecatoppers is een onderneming met maatschappelijke zetel op Appeldijkstraat 2, Bornem, België, met ondernemingsnummer 0681.731.638. Voor contact en eventuele vragen kunt u ons bereiken via info@horecatoppers.be (of telefonisch op TEL03 201 49 22 ).

Artikel 2 – Toepasselijkheid:

2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle ondernemingen in de Horecatoppers-groep, zoals te vinden op onze officiële website, horecatoppers.be, zijnde Skaldu BV (0757.577.819), Bar-Belle (0647.795.494), en Taverne Oud Gemeentehuis BV (0681.731.638) handel drijvend onder volgende de handelsnamen: Taverne Oud Gemeentehuis, Trait’eau, Smaaksmeders, horecatoppers en Candlelightcruises.

Artikel 3 – Aanvaarding algemene voorwaarden:

3.1 Het plaatsen van een bestelling bij Horecatoppers of het aanvaarden van een offerte houdt in dat u akkoord gaat met en gebonden bent aan deze algemene voorwaarden. Het is belangrijk om deze voorwaarden zorgvuldig door te nemen alvorens te bestellen of een offerte te aanvaarden.

Artikel 4 – Prijzen:

4.1 Alle prijzen vermeld op onze website en in onze communicatie zijn uitgedrukt in Euro en zijn inclusief de wettelijk vereiste belastingen, tenzij anders aangegeven.

4.2. In het geval dat tussen de aanvaarding van de offerte en de levering van de diensten meer dan 6 maanden zit, zullen de vermelde prijzen worden gekoppeld aan de consumptieprijs-index op het ogenblik van de levering van de diensten.

4.3. De prijzen voor vis of visbereidingen die worden vermeld in de offerte zijn geschatte prijzen. De effectieve prijzen zijn de dagprijzen van de dag van levering.

Artikel 5 – Betaling:

5.1 Bij het plaatsen van een online bestelling worden de beschikbare betalingsopties weergegeven. Indien u kiest voor betaling met een creditcard, zijn de specifieke voorwaarden van de kaartuitgever van toepassing.

5.2. Indien er een factuur wordt uitgeschreven, dient deze te worden betaald binnen de 5 dagen na factuurdatum, tenzij voorafgaand anders is overeengekomen.

5.3. In geval van laattijdige betaling zal er een eerste herinnering worden gestuurd waarbij nog een laatste betalingstermijn wordt toegestaan. In geval van gehele of gedeeltelijke niet-betaling van de schuld na het verstrijken van de termijn meegedeeld in de eerste herinnering, zal er volgende forfaitaire schadevergoeding worden aangerekend:

a) 20 euro als het verschuldigde saldo lager dan of gelijk aan 150 euro is;
b) 30 euro vermeerderd met 10 % van het verschuldigde bedrag op de schijf tussen 150,01 en 500 euro als het verschuldigde saldo tussen 150,01 en 500 euro is;
c) 65 euro vermeerderd met 5 % van het verschuldigde bedrag op de schijf boven 500 euro met een maximum van 2000 euro als het verschuldigde saldo hoger dan 500 euro is. Daarnaast zal er een intrest worden aangerekend tegen de referentie-interestvoet vermeerderd met acht procentpunten bedoeld in artikel 5, tweede lid, van de wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties.

Artikel 6 – Annulering:

6.1 Reserveringen kunnen tot uiterlijk 30 dagen voor het evenement of leveringsdatum geannuleerd worden, mits vergoeding van de reeds gemaakte kosten.

Artikel 7 – Eenzijdige verbreking:

7.1. Elke partij heeft steeds het recht om de overeenkomst eenzijdig te beëindiging mits betaling van een verbrekingsvergoeding van 20% van het voorziene offertebedrag, waarbij de andere partij zich het recht voorbehoud om de werkelijk geleden schade ingevolge de eenzijdige verbreking te vorderen.

Artikel 8 – Aansprakelijkheid:

8.1. Wij zijn niet aansprakelijk voor schade ontstaan door uw eigen fout of onvoorzichtigheid of door een fout of onvoorzichtigheid van derde.

8.2. Onze aansprakelijkheid is beperkt tot de bedragen die door de verzekeraar worden gedekt, tenzij er sprake is van opzet.

8.3. U bent aansprakelijk voor alle schade die u hebt veroorzaakt. Bij verhuur van materialen, betekent dit dat u in geval van zichtbare schade of gebreken aan materialen deze dadelijk dient te melden. U dient het gehuurde materiaal terug te brengen in de staat waarin u ze heeft ontleend. Indien deze schade eveneens zou worden gedekt door onze verzekeraar, bent u gehouden tot betaling van de franchise.

Artikel 9 – Overmacht:

9.1 In het geval van overmacht zijn wij niet gehouden onze verplichtingen na te komen. Overmacht omvat onvoorziene omstandigheden die zich buiten de wil van één van de partijen voordoet zoals natuurrampen, stakingen, en andere onvoorziene gebeurtenissen die buiten onze controle vallen.

Artikel 10 – Herroepingsrecht:

10.1. U heeft een wettelijk recht om de overeenkomst op afstand te herroepen gedurende de termijn zoals bepaald in clausule 7.2. U moet ons op de hoogte brengen van uw beslissing om de Pagina 2 van 2 overeenkomst te herroepen en een terugbetaling te ontvangen. U hoeft geen reden voor de herroeping op te geven.

10.2. U beschikt over veertien (14) dagen om de overeenkomst te herroepen. Het beginpunt van de termijn om het herroepingsrecht uit te oefenen kan variëren. De herroepingstermijn begint te lopen vanaf de dag waarop de overeenkomst wordt gesloten.

10.3. Indien wij u niet de wettelijk vereiste informatie hebben verstrekt met betrekking tot uw herroepingsrecht, zal u twaalf (12) maanden de tijd hebben om de overeenkomst te herroepen vanaf de dag na het einde van de bovenvermelde eerste termijn van veertien (14) dagen. Indien wij u de wettelijk vereiste informatie hebben verstrekt met betrekking tot uw herroepingsrecht binnen de bovenvermelde termijn van twaalf (12) maanden, hebt u veertien (14) dagen de tijd om de overeenkomst te herroepen vanaf de dag nadat u de informatie van ons hebt ontvangen.

10.4. U kan het herroepingsrecht niet uitoefenen met betrekking tot: – Dienstenovereenkomsten nadat de dienst volledig is uitgevoerd, indien de uitvoering is begonnen met uw uitdrukkelijke voorafgaande toestemming en met de erkenning dat u uw herroepingsrecht zal verliezen nadat de overeenkomst volledig is uitgevoerd door ons; – de levering van goederen die snel kunnen bederven of beperkt houdbaar zijn;

10.5. Indien u beslist de overeenkomst te herroepen, moet u ons daarvan op de hoogte brengen door verzending van een e-mail naar de onderneming waar de bestelling of boeking is gebeurd waarin ondubbelzinnig wordt verklaard dat u de overeenkomst wenst te herroepen. U moet de producten terugbezorgen aan ons zonder onnodige vertraging en in ieder geval niet later dan veertien dagen na verzending van de kennisgeving van herroeping aan ons. De producten moeten naar ons worden verzonden op dezelfde manier als deze waarop de u de producten heeft ontvangen;

10.6. Alle kosten voor het retourneren van de producten worden door u betaald.

10.7. In geval van herroeping:

a) Zullen wij de reeds door u betaalde bedragen voor de producten terugbetalen na ontvangst van de producten.
b) Wij kunnen de terugbetaling echter verminderen om rekening te houden met een eventuele waardevermindering van de producten, indien dit werd veroorzaakt door het feit dat u ze heeft behandeld op een manier die niet toegestaan zou zijn in een winkel.
c) Wij zullen alle terugbetalingen uitvoeren binnen een redelijke termijn na ontvangst van de producten.
d) Wij zullen u terugbetalen op de kredietkaart of debetkaart die de Klant gebruikt heeft om te betalen.
e) Wij hebben het recht om u terug te betalen met vouchers als u vouchers heeft gebruikt om de producten te betalen.

Artikel 11 – Verwerking persoonsgegevens:

11.1. Horecatoppers verwerkt volgende persoonsgegevens van u: naam, voornaam, emailadres, leveringsadres, factuuradres en kredietkaartgegevens.

11.2. Horecatoppers is gerechtigd om deze persoonsgegevens van u te verwerken, aangezien deze verwerking van persoonsgegevens noodzakelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst.

11.3. De verwerking van de persoonsgegevens vermeld in 11.1. is beperkt tot de duur van de uitvoering van de overeenkomst.

11.4. Indien wij uw persoonsgegevens verwerken, heeft u de volgende rechten: • Recht op informatie en inzage: U mag weten of we persoonsgegevensgegevens van u hebben, welke dat zijn en op welke manier deze worden gebruikt. U kan van ons een kopie van deze persoonsgegevens ontvangen en verdere toelichting krijgen over de verwerking.

• Recht op correctie en aanvulling: Als uw persoonsgegevens onjuist of onvolledig zijn, mag u ons vragen om deze te verbeteren en/of aan te vullen.

• Recht om vergeten te worden: U mag vragen dat uw persoonsgegevens volledig worden gewist wanneer: – de persoonsgegevens niet langer nodig zijn voor de doeleinden waarvoor ze verzameld werden; – uw persoonsgegevens onrechtmatig verwerkt worden; – uw persoonsgegevens moeten worden gewist om te voldoen aan een wettelijke verplichting die op ons rust. Wij zullen uw persoonsgegevens wissen in de bovenstaande gevallen, tenzij we wettelijk verplicht zijn om uw gegevens te verwerken of als de verwerking moet gebeuren in het algemeen belang. Recht op beperking van de verwerking

• U heeft het recht om de verwerking van uw persoonsgegevens te laten beperken wanneer: – u de juistheid van die gegevens betwist; – de verwerking onrechtmatig is, maar u niet wil dat de gegevens gewist worden; – wij uw gegevens niet meer nodig hebben voor de verwerkingsdoeleinden, maar u deze nog nodig hebt in het kader van een rechtsvordering; – u bezwaar maakt tegen de verwerking van uw gegevens (zie onder), in afwachting van het antwoord op de vraag of er zwaarder wegende belangen dan de uwe in het geding zijn. Wanneer de verwerking beperkt is, worden uw persoonsgegevens (met uitzondering van de opslag Pagina 2 van 2 ervan) enkel verder verwerkt met uw toestemming, voor de bescherming van de rechten van anderen, in het kader van een rechtsvordering of in het algemeen belang.. U kunt uw rechten uitoefenen door een verzoek aan ons te richten op e-mailadres van de onderneming waar de bestelling of boeking is gebeurd. Bent u ontevreden met de behandeling van uw verzoek of bent u van mening dat de behandeling van uw persoonsgegevens een inbreuk maakt op de privacywetgeving, dan kunt u een klacht neerleggen bij de Gegevensbeschermingsautoriteit. U kunt deze u bereiken per e-mail op contact@apd-gba.be of per brief aan Drukpersstraat 35, 1000 Brussel. Volg de juiste procedure (zie https://www.gegevensbeschermingsautoriteit.be/bur ger/acties/klacht-indienen ) om een klacht in te dienen of om bemiddeling te vragen.

Artikel 12 – Diverse Bepalingen:

12.1. Het niet uitoefenen van onze rechten bij overtredingen vormt geen afstand van die rechten.

12.2. De nietigheid van een bepaling of een deel van een bepaling krachtens de overeenkomst zal geenszins de geldigheid aantasten van het resterende deel van de bepaling of de rest van de bepalingen en clausules.

Artikel 13 – Klachten:

13.1 Klachten met betrekking tot de geleverde diensten en producten moeten uiterlijk binnen een week na het evenement schriftelijk worden gemeld. Slechts klachten binnen deze termijn kunnen door ons praktisch gezien worden geverifieerd. U kunt contact met ons opnemen via info@horecatoppers.be.

Artikel 14 – Toepasselijk Recht en Bevoegde Rechter:

14.1 Op al onze overeenkomsten is het Belgisch recht van toepassing. Geschillen zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechtbanken in het gerechtelijk arrondissement Antwerpen.

Artikel 15 – Intellectuele Eigendom:

15.1 Alle intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot onze producten, diensten en website behoren toe aan Horecatoppers of de desbetreffende rechthebbenden. Aanvullende algemene voorwaarden voor catering, evenementen en verhuur materialen.

Artikel 16 – Offerte:

16.1. Indien u tijdens een evenement beroep wilt doen op de dienstverlening van één van de ondernemingen in de Horecatoppers-groep dan zal er een offerte worden opgemaakt.

16.2. De offerte is 8 dagen geldig. Indien de offerte niet binnen deze termijn wordt aanvaard, kan de uitvoeringsdatum vermeld in de offerte niet worden gegarandeerd.

16.3. De offerte zal enkel worden beschouwd als aanvaard indien 50% van de offerteprijs wordt betaald binnen de 8 dagen na uitgifte van de offerte met vermelding van het offertenummer.

16.4. Indien het evenement meer dan 45 dagen na uitgifte van de offerte plaats vindt, dan dient 25% van de offerteprijs te worden betaald binnen de 8 dagen na uitgifte van de offerte en de overige 25% uiterlijk 45 dagen voor de datum van het evenement opdat de offerte als aanvaard wordt beschouwd.

16.5. bij gebreke aan correcte en integrale betaling conform 16.3. dan wel 16.4. dienen wij geen uitvoering te geven aan de offerte.

Artikel 17 – Informatieverstrekking

17.1. U dient uiterlijk 10 dagen voor aanvang van het evenement het exact aantal personen meedelen, evenals voedselallergieën en – intoleranties.

Artikel 18 – Bijkomende kosten

18.1. Het nuttigen van eigen voeding en drank is niet toegestaan. Indien dit toch gebeurd wordt er een serveerrecht van € 5 / persoon aangerekend, evenals een kurkrecht van € 15 / fles.

18.2. Gehuurd materiaal dient te worden terug gebracht binnen 24 uur na einde van het evenement, indien deze termijn wordt overschreden wordt er een vergoeding van € 5,00 per dag aangerekend.

18.3. In geval van verlies of beschadiging van materiaal, dient deze integraal te worden vergoed.

18.4. Gehuurd materiaal wordt geacht te worden geleverd op een gladde en makkelijk toegankelijke gelijksvloer. Indien dit niet het geval is wordt er een leveringskost aangerekend van € 45 / uur, met een minimum van 30 minuten.

18.5. Indien blijkt dat het aantal personen niet overeenkomt met het aantal dat bij de opmaak van de offerte werd meegedeeld, kan er een bijkomende kost worden aangerekend voor de huur van de zaal:

• Oud gemeentehuis: – Minder dan 20 personen: meerkost van € 650 voor huur van een halve zaal – Indien u voor minder dan 40 personen de grote zaal wil huren: meerkost van € 1.500 Indien u de volledige onderneming wenst te huren voor prive gebruik betaald u €2500

• Skaldu: – Minder dan 40 personen: meerkost van € 650 voor huur van de zaal – meer dan 40 personen €2500 voor de hele zaal of €5000 indien volledig prive 18.6. Kosten die ingevolge onvoorziene omstandigheden dienen te worden gemaakt, worden integraal doorgerekend.

18.7. Alle kosten die noodzakelijk zijn voor de goede uitvoering van de overeenkomst en die niet in de offerte werden opgenomen omdat u onvoldoende of onjuiste informatie verstrekte, worden doorgerekend.

Artikel 19 – Personeel:

19.1 Voor bediening dient u minstens 1,5 week van tevoren een reservering te maken, tenzij het gaat om broodmaaltijden of maaltijden vanwege een overlijden. 19.2 Indien wij personeel naar uw locatie sturen, dient u de werkuren van het personeel bij te houden door te tekenen bij het begin en einde van de dienst. Deze uren worden verrekend in de factuur, waarbij er een minimum van 4 uur per personeelslid geldt.

19.3 Het standaardtarief voor personeel bedraagt €45 per uur per personeelslid, met uitzondering van periodes na middernacht, waarvoor een tarief van €55 per uur per personeelslid geldt.

19.4 Voor High end Events waarbij specifiek naar maîtres en chef kok wordt gevraagd voor een optimale service worden deze werknemers aangerekend aan €65 met een nachttoeslag van €10/uur

19.5 Onze personeelsbezetting begint met 2 personeelsleden voor 30 couverts en neemt toe met 1 extra personeelslid per 30 couverts voor bediening.

19.5. Onze prijzen zijn exclusief bediening tenzij vermeld.

Artikel 20 – Voorzieningen

20.1. Indien tijdens het evenement een mobiele keuken dient te worden gebruikt, dient er een werkruimte te worden voorzien van 12 meter op 4 meter.

20.2. Indien u tijdens het evenement gebruik wilt maken van muziek, theaterwerken, audiovisuele werken,… dan dient u zelf een licentie aan te vragen bij unisono. Indien u dit niet aanvraagt, zullen de boetes die wij hierdoor zouden ontvangen, integraal aan u doorgerekend.

Artikel 21 – Voorwaarden van derden

21.1. Indien u tijdens uw evenement gebruikt wenst te maken van een zaal of materieel van derden, dan zijn de voorwaarden van derden van toepassing. Eventuele kosten die derden aanrekenen aan ons, voor de uitvoering van uw evenement, worden integraal doorgerekend. Aanvullende algemene voorwaarden voor afhaalmaaltijden

Artikel 22 – Leveringsvoorwaarden

22.1 De leveringsvoorwaarden en -kosten worden duidelijk gecommuniceerd bij het plaatsen van een bestelling.

22.2. Indien u op het leveringsmoment niet aanwezig bent, zullen wij onze contactgegevens achterlaten, zodat u na afspraak uw bestelling kan afhalen.

Artikel 23 – Risico overdracht 23.1. Het risico met betrekking tot de producten gaat over op de koper op het moment van ontvangst.

Artikel 24 – Aansprakelijkheid

24.1. Wij zijn niet aansprakelijk voor schade of gevolgen die voortkomen uit onjuiste bewaring. De instructies op de verpakking met betrekking tot de bewaring en bereiding dienen ten alle tijden te worden gerespecteerd.

24.2. Wij zien niet aansprakelijk voor allergische reacties op onze voedingsmiddelen.